Kenali Ubat Anda

at Isnin, 25 Jun 2012 [ 8:00 PTG ]

Satu segmen baru yang diperkenalkan kepada semua, saya berbesar hati untuk membantu anda mengenali ubat yang anda ambil dan makan setiap hari. Ubat yang diprescrisikan oleh pengamal perubatan kepada anda. Tahukah anda setiap ubatan yang anda ambil setiap hari merupakan tergolong dalam kategori dadah berjadual. Ianya dibekalkan kepada anda mengikut prescriso yang dikeluarkan oleh pengamal perubatan anda kepada anda. Anda berhak untuk mengenali ubatan yang dibekalkan kepada anda setiap kali anda menerima rawatan di klinik, hospital dan juga farmasi

Dalam segmen ini saya akan menceritakan tentang ubatan yang biasa anda ambil atau makan yang didapati daripada klinik, hospital dan farmasi. Setiap kali anda mendapat ubatan anda berhak untuk mendapatkan maklumat yang tepat mengenainya… seperti kempen Kementerian Kesihatan Malaysia..

Semoga dengan adanya segmen ini akan membuatkan anda semua lebih prihatin terhadap ubat yang anda ambil dan berikan kepada anak-anak anda.

Tetapi saya bukannya ahli farmasi… Ini adalah untuk memastikan anda mendapat rawatan yang bertepatan dengan sakit anda dan juga bayaran yang dikenakan adalah setimpal dengan ubatan yang dibekalkan.

Ikuti kami melalui RSS 2.0.
Komen
Kongsi
Recomendations

Inilah Kehidupan, ISLAM itu bukanlah agama semata, ISLAM itu adalah kehidupan, mengajarkan kita setiap perkara mengenai kehidupan dari sekecil perkara sehingga sebesar perkara.